2019-03-23    
Név:
Jelszó:
  
Regisztráció
Fórumaink
Olvasói levelek (5)
Kiadja:
Magyar Jazzkutatási Társaság
1023 Budapest, Lukács utca 4.
Főszerkesztő:
Simon Géza Gábor
06-30/736-3358

Alapítva: 1995. január

2011 mérleg és közhasznúsági jelentés:
2011_merleg_khjel.pdf

A Magyar Jazzkutatási Társaság a jogszabály adta lehetőségekkel élő támogatói jövedelemadójuk egy százalékát utaltatták át egyszámlánkra. Az összeget jelen kiadvány költségeihez használtuk fel. Köszönetet mondunk mindazoknak, akik bennünket és ezzel lapunkat támogatásra érdemesítették.

1972-03-01 • Márton Attila
Vendégünk a Modern Jazz Quartet

A néhány éve megindult egészséges fejlődés újabb, igen jelentős állomásához érkeztünk. Örömmel tapasztaljuk, hogy az Országos Rendező Iroda vezetői - tekintettel az egyre népesebb hazai jazzkedvelő közönség igényére, egymás után hívták meg budapesti vendégszereplésre a világ legnevesebb jazzművészeit. Március 20-án a méltán világhírű MODERN JAZZ QUARTET ad két koncertet az Erkel Színházban.

A Modern Jazz Quartet neve az elmúlt 20 év alatt nagybetűs fogalommá vált. Az évek során sok-sok modern jazzt játszó quartet jött létre és működött - rövidebb-hosszabb ideig -, de Modern Jazz Quartet csak egy van...

1954-ben Kenny Clarke dobos kivált az 1952-ben alapított együttesből, azóta a quartet változatlan összetételben játszik. A zenei kocepció kialakítása elsősorban az alapító John Lewis érdeme, aki rendkívüli művészegyéniség. Hosszú zenei pályája alatt mint komponista nagyon sok művet alkotott. Ha lehet kategóriákat felállítanunk, akkor azt kell mondanunk, hogy míg John Lewis a klasszikus zene felől közelít a jazzhez, addig a másik alapító, a vibrafonos Milt Jackson hozza a bluest, a swinget, az együttes játékába. A quartetet szerencsésen egészíti ki Percy Heath, a rendkívül technikás bőgős és Connie Kay dobos, aki egyike a jazz legkifinomultabb technikájú dobosainak.

A Modern Jazz Quartet produkciójában magas szinten ötvöződnek a klasszikus zenei- és a jazzelemek. Vérbeli modern jazz-kamarazenét játszanak. Repertoárjukban szerepelhet barokk téma vagy divatos sláger, mindent átlényegít a finom, szinte éteri hangzásvilág, a csodálatosan egyedülálló feldolgozási forma, mely összetéveszthetetlenné teszi játékukat. Összeforrott, csiszolt előadásmódjuk, a megkomponált és improvizált részek szerves egysége szinte egyetlen hangszer benyomását kelti a hallgatóban. Működésük nemcsak a jazz, hanem az egyetemes modern zene történetében is úttörő és korszakalkotó.

Jazzhíradó. A Benkó Dixieland Klub Tájékoztatója. 1972/3 (március)